Always expect the unexpected

Misskenving on Instagram.

Day 2

Publicerad 2013-02-05 12:38:21 i Träning / Workout

Vaknade imorse vid 7 av att Melwin kom, då gjorde ja även ordning frukost.
Havregrynsgröt me äppelmos, kanel och mjölk. En fullkornsmacka med messmör på. Det är dock väligt mycket kalorier i messmör, men jag har en helt nyöppnad förpackning så jag har inte direkt mage att kasta den. Kommer såklart hålla mig till kalorierna ändå.

Sedan kom chippen vid 8, då blev de ut på en lång prommis. Känner mig lite krasslig, har svettats som en gris inatt igen.. O haft feber. Men ja mår bra nu. Haft såhär i flera dagar nu, men inget bryter liksom ut.
Jag är ockås en sån perosn som intalar mig hela tiden att jag aldrig är sjuk, känner aldrig efter för mycket, för jag har för flera år sen varit jätte mycket sjuk och det mesta intalade jag mig själv.
Sen såklart så känner jag när kroppen behöver vila, jag skulle ju aldrig släpa mig till gymmet om jag kände mig utmattad.


Har precis ätit lunch, blev min egengjorda kycklinggryta med råstekt potatis ( ca 1 kalorie per 1 gram) och en riskaka. Nu ska jag snart iväg till rickomberga för att lämna chippen, blir många promenader idag, men de e bara bra. haha.

Ikväll blire spinning, shit va ja längtar. Var flera månader sedan jag gick på det. =)

Många av er frågar hur många kalorier jag äter per dag, jag ska ligga på 1430, men jag delar upp dem. Så vissa dagar kanske ja ligger på 1300 och andra dagar kanske 1500-1600, beroende på vad jag ska göra. Om jag tex ska köra ben har jag ett högre intag.
Detta ÄR väldigt inviduellt med tanke på din längd, vikt osv, så ni kanske inte alls ska ha samma mängd som mig. Räkna ut det, finns massa olika sidor på internet eller appar som gör det åt er. Jag har MyfitnessPAL.

Jag ska även ligga på 150 gram protein per dag, så de blir en shake till mellis och en direkt efter träning. DET ser jag dock inte framemot, jag är inget fan av shakarna.. Smakerna är så söta :(


Åååhh, nu fick jag sms från posten att mina grejjer jag beställt har kommit. Woho. Ska visa er ikväll :D

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-08 10:55:27

Hittade dig på instagram och är helt frälst! Du är ju så GRYM!
Men jag har en liten fundering, du äter ju 1430kcal per dag. Sen när du tränar, om vi säger att du förbränner 700kcal. Måste man fortfarande hålla sig till 1430kcal eller räknas inte träningen in tsm med maten? Om du förstår hur jag menar haha.

Svar: Tack, vad glad jag blir =)Ja, egentligen så borde man äta dem 700 också, men klarar man sig utan så är ju det bra. Jag tränar oftast på kvällarna, å det är sjukt svårt och få i sig 700 kalorier då om det är det jag har bränt. Jag äter oftast en sen middag och då försöker jag få i mig mycket, så jag inte blir hungrig senare på kvällen. =)
Cajsa Kenving

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Kenving "misskenving on instagram"

I LOVE working out and healthy lifestyle. Here you will find: Motivation, Inspiration, Food recipes, Workout diary, Workout videos And so much more. There are so many people out there who will tell you that you can´t. Just turn around and say, "watch me"!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela