Always expect the unexpected

Misskenving on Instagram.

BRUTALT bicepspass + videos

Publicerad 2013-01-31 22:07:00 i Workout videos

Alltså, hade de sjuuuukaste bicepspasset nånsin.. Jag känner mig helt handikappad och kan inte ens sträcka ut mina armar nu, sjukt skööööön känsla, haha.

Fick prova på två nya övningar, bland annat "biceps trappan" kallar jag den.
Du börjar tungt, gör 6 reps, vilar 2-4 sek. Sen tar du en lägre vikt, gör 6 reps, vila 2-4 sek.. Du trappar liksom neråt.

Jag gjorde idag, eftersom det var brist på hantlar, så körde jag tungt 6 reps x3 set, bytte till lägre vikt körde 6 repsx3 set, bytte till lägre körde 6 reps x3 set.. osv.
Man får sjukt bra kontakt och det känns som att armarna ska sprängas, haha!






Denna övning, hammercurl med rep är också sjukt grym.
Jag älskar att köra biceps, men det finns inte många övningar som jag får bra kontakt med.
Men denna ger grym kontakt!

6-8 set x12-15 reps



Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-02 15:31:46

Tack för grymma tips, hade precis mitt bästa mag och biceps pass :) Skulle vara grymt med en triceps video! Och gärna ett schema på hur du tränar, alltså vilka muskler vilken dag, en vecka :)

Ett tips också, såg att du nyss bytt bloggportal. Mitt tips är att byta igen, till det ända rätta, WordPress :) Inget krångel och lätt att blogga från mobilen. Du kan även i framtiden enkelt bygga ut den till en riktigt hemsida + ha egen domän.

Svar: Va kul och höra, grymt =)Absolut, triceps videos kommer också.
Jag har inget speciellt schema, utan jag känner efter vad jag kan göra.
Jag har haft mkt problem med höften pga gammal skada så ibland händer det att jag inte kan köra ben och rumpa, då blir det något annat. Och så har jag lite krångel med axeln också pga av den gamla skadan, så jag känner efter vad min kropp kan och inte.

Haha nej är det sant, är wordpress bättre..
Jag får kika på det helt enkelt. Tack för tipset.
Cajsa Kenving

Postat av: Elisabet

Publicerad 2013-02-04 21:00:55

Hej, följer dig på insta och är sjukkkt impad över dina framsteg. Själv försöker jag komma igång men det går trögt för jag vet liksom inte vad jag ska göra och hur mycket som är förlite/förmycket ( typ för tungt eller för länge . Jag brukar ta ut mig helt när jag gymmar och det slutar med att jag får sån träningsvärk att jag inte går dit igen haha. Några tips för att komma igång och hur man vet på vilken nivå man ska hålla sig i början?

Tack för inspirationen och keep up the good work!!!

Svar: hej! =) tack, gud va glad jag blir.. =)Det bästa är om du sätter små mål som du ska klara varje vecka. Ta inte ut dig för mkt i början, då kommer du som du säger inte gå tillbaka.
Om du gymmar så ta hjälp av en instruktör, lägg upp ett litet schema säg lite vad du är ute efter.. Sen ökar du succesivt hela tiden. Jag kan inte riktigt säga vilken nivå du ska hålla dig på, men kanske en nivå som gör att du känner dig nöjd efter ett pass och vill gå dit dagen efter.
kram
Cajsa Kenving

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Kenving "misskenving on instagram"

I LOVE working out and healthy lifestyle. Here you will find: Motivation, Inspiration, Food recipes, Workout diary, Workout videos And so much more. There are so many people out there who will tell you that you can´t. Just turn around and say, "watch me"!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela