Always expect the unexpected

Misskenving on Instagram.

Legs and Assday

Publicerad 2013-01-28 19:55:01 i Workout videos

Här är lite filmer från dagens ben och rumppass. (Körde även lårcurl med ett ben, men den kom tyvärr inte med på film.)

Så ungefär såhär ser ett ben och rumppass ut för mig.
Först gör jag uppvärmning 15-20 reps x2set
 
 

 4 set tunga x 12-20reps
 
 
Det här var nånting nytt som jag provade på idag. Blev helt skakis i benen, men kan verkligen rekommendera den då det tog som fan i benen och rumpan.
Det körde 4 set x 15-20reps (avslutar squatsen med en sista lätt och fler reps, ca 20-30st)
 
 
 Utfall 6 set x12 reps
 
 
Bensträck på ett ben, 5 set x 12-15reps (börja alltid med det svagaste benet)
En uppvärmning innan.
 
 
Sen måste jag träna upp min balans, och det gör jag bäst på halvbollen.
Idag blev det 20-30 reps x2set.
 



Mina ben är heeeelt mögliga nu...Jobbade på bra idag! =)
Kommer upp en film senare eller imorgon på mina bästa magövningar, håll utkik. NU, mat!!!!
puss

Kommentarer

Postat av: Dina

Publicerad 2013-01-29 16:01:17

Grym upplägg på benpass! Hur ofta kör du det här tunga passet under veckan?
Om man inte kan ta t.ex. i ryggövningar så tungt, hur ska man börja när man ska öka? jag menar, hur ofta ska man öka? typ köra samma vikt i 2-3 veckor innan man höjer elr hur gjorde du?:)
Tacksam för svar!

Svar: Hej =) var 3-4e dag kör jag ben och rumpa. Hur tungt jag kör är väldigt indviduellt, min höft krånglar lite pga av en gammal skada, så jag går efter känslan. Tänk inte så mkt på vad eller andra tar för vikter, utan fokusera på att ta vad som är tungt för dig, så kommer du succesivt kunna ta mer och mer sen =)
När det gäller ryggen, som ja sa ovan tänk inte på vad ja tar, utan känn efter. Du ska först och främst klara 12 strikta utan pass. Sen höjjer du och när du känner att det är så tungt försök få in 10 strikta å två passningar där nån hjälper dig.
Det spelar ingen roll om du ökar varje vecka eller varannan, kör på hur det känns för dig, alla är olika. Vissa veckor klarar jag jätte tungt, andra veckor blir det lätta.

Lycka till =)
Cajsa Kenving

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-02-12 21:09:01

Hej! Jag började läsa din blogg idag. Du är en sjuk inspiration! :) kul med så mycket filmer också. Ett tips, när du kör utfallen med hantlar, tänk på att du måste ta större steg med främre benet så att när du går ner för utfallet att inte knät på det främre benet passerar foten. Det är jätteviktigt! Så att det är 90grader(som ett N kan du tänka)

Svar: Hej! Va kul och höra =) Aah, allt blir verkligen roligare med filmer =)Tack för tipset, jag vet dock redan om det, men jag tar mindre steg för jag har problem med höften och för mig personligen så känns de bättre. Att knäet trillar över nån cm gör inte mig nått, men var kanske fel att visa det för alla andra. Ska tänka på det till nästan gång, så tack för du sa det =)
Cajsa Kenving

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Kenving "misskenving on instagram"

I LOVE working out and healthy lifestyle. Here you will find: Motivation, Inspiration, Food recipes, Workout diary, Workout videos And so much more. There are so many people out there who will tell you that you can´t. Just turn around and say, "watch me"!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela